Wycieczka licealistów do Szklarskiej Poręby

W dniu 08.10.2015r. klasa 2B i 3B pod opieką pana Marka Orłowskiego i pani Izabeli Holi wybrała się na dwudniową wycieczkę do Szklarskiej Poręby.

Spotkaliśmy się wszyscy w wyznaczonym miejscu – na dworcu kolejowym i ruszyliśmy w dwugodzinną podróż. Niestety, pogoda nie dopisywała. Za oknem widniała szarość i padał deszcz. Kiedy dotarliśmy na miejsce i zakwaterowaliśmy się w pensjonacie, opiekunowie dali nam czas wolny, aby rozglądnąć się po mieście i zrobić małe zakupy.

Wieczór spędziliśmy wspólnie, najpierw grając w piłkarzyki, a następnie oglądając mecz piłki nożnej. Był to dla nas czas integracji.

Następnego dnia rano wyruszyliśmy w 10-kilometrową trasę. Mieliśmy okazję zwiedzić muzeum mineralogiczne, gdzie można obejrzeć blisko 2500 eksponatów: minerałów i skamieniałości z całego świata, a także jeden eksponat z kosmosu – meteoryt Gibeon. Osobnym działem tego muzeum są skamieniałości i szkielety dinozaurów. Jest to największa prywatna kolekcja tych gadów sprzed milionów lat. Uczniowie byli nią zachwyceni.

Po zwiedzeniu muzeum udaliśmy się nad wodospad Kamieńczyka. Droga była dość ciężka do przebycia, jednak uczniowie dali radę. I nie żałowali – widok wodospadu podczas lekkiej mgły był naprawdę zaskakujący.

Na tym zakończyliśmy zwiedzanie Szklarskiej Poręby. Trzeba przyznać, że choć jest to małe miasto, to budzi wielki podziw. Jest tam wiele szlaków górskich, które prowadząc na szczyt, ukazują piękny widok miasta. Uczniom podobała się wycieczka. Na szczęście, pogoda nie popsuła nam planów. Wróciliśmy zmęczeni, ale za to bardzo zadowoleni i miło będziemy wspominać tę wycieczkę.