Wycieczka do Raciborza – Eduscience

W dniach od 10 do 11 czerwca 2013 roku uczniowie klasy 1 b wraz z Panią prof. Anną Maślach oraz Panem prof. Mirosławem Zawadą uczestniczyli w wycieczce dydaktycznej do Raciborza w ramach projektu EDU SCIENCE.  Wycieczka odbyła się pod hasłem „Niepokój w przyrodzie”.

W podróż do Raciborza wyruszyliśmy w poniedziałek 10 czerwca. Po dotarciu na miejsce i chwili odpoczynku, udaliśmy się do Zamku Piastowskiego, gdzie mieliśmy okazje zwiedzić wystawę w tamtejszym muzeum. Następnym punktem wycieczki, była wizyta w Arboretum Bramy Morawskiej, w którym podziwialiśmy nie zwykłe okazy roślin oraz zwierząt. Po krótkiej przerwie na obiad i zakwaterowaniu  w pokojach, odwiedziliśmy Obserwatorium Sejsmologiczne IGF PAN, co było ostatnim punktem pierwszego dnia wycieczki. We wtorek, po śniadaniu udaliśmy się do rezerwatu Łężczok, w którym znajdowało się wiele ciekawych gatunków roślin oraz zwierząt. Po udanej wizycie i przerwie na obiad, odbyliśmy zajęcia w Zespole Szkół Mechanicznych, gdzie mogliśmy na własnej skórze doświadczyć jak działa prąd. Spotkanie to zakończyło naszą jakże ciekawą wycieczkę na której z pewnością nikt się nie nudził i na pewno każdy chciałby jeszcze raz w niej uczestniczyć.